Tuesday, September 18, 2007

Viva la Diva!


Mul on hiljuti olnud kaks suurepärast teatrikogemust.
Kassirabal Ülle Lichtfeldtiga ja Tõestus Liina Olmaruga. Mõlemad näitlejad on mind väga-väga positiivselt üllatanud.

Olmaru on mul Vanemuise aegadest meeles näitlejana, kelle rollideks olid sellised hoomamatud, hõljuvad, arusaamatud naised. Kuid Tõestuse etenduses tõestas ta, et tema ampluaa on määratult laiem, ilmselt on kohtlasevõitu beibet näitlejal lihtsam mängida, kuid minu jaoks avanes ta näitlejana alles nüüd. Ta on ainult heas mõttes vanemaks saanud ja oma tarkuses suudab välja mängida ka blondi pealispindse naisterahva.

Lichtfeldt teisalt on ehk siiani olnud mu jaoks ennekõike Pipi v mis-iganes-tädi-õnne-tänavalt. Ta on alati jõuline olnud, kuid Kassirabal oma intensiivsuses ja tõelisuses ta lihtsalt pani mul suu vett jooksma. Ma passisin teda ja ainult teda nagu transis. Tema esitus oli nii reaalne ja vapustav, et mul on tahtmine teda laval oluliselt rohkem näha.

Vähe sellest, et mõlemad on fantastilised näitlejad, näevad nad lihtsalt sõnulseletamatult head välja, nende mitme lapse sünnijärgne füüsiline ja see lavaline vorm on lihtsalt kadestamisväärsed.

Soovitan.

No comments:

Blog Archive