Thursday, November 1, 2007

Kaastunne on mu kaotanud?

Kui pime kannab lombakat, saavad mõlemad edasi. Selles lauses on metoodika, mis toimib kahepoolselt:
-> pime kes ei näe, kuid kel jalad all, saab aidata lombakat
-> lombakas, kes küll näeb, kuid ei suuda ilma abistajata edasi liikuda.

Vastastikusel abil põhinev koostöö tagab edasiliikumise mõlemale. Aga mida pakub mulle kerjus, kes kükitab Viru Keskuse ukse all? Olukorras, kus kerjusel ei ole niipalju nutti mõistmaks turumajanduse lihtsat loogikat - kui on pakkumine, on ka nõudlus - ei ole mul põhjust neid aidata.

Kui aga tädi kerjuse kõrval müüb mulle metsalilli (mida saaksin ehk isegi korjama minna) v kui pillimees laseb mulle ühe tantsuloo (poisid miks teil pill ei hüüa, mina tahan tantsu lüüa) v kui vana müüb mulle 1 krooniga Linnalehte (mida muidu saaksin bussipeatuses tasuta), tagab see neile pisikese sissetuleku minu rahakotist.

Seega peab minu esimene lause postitusest vett. Siiski veel üks täpsustus, ükski nimetatud turuosalisest ei kvalifitseeru ka kerjuseks, sest nad on tänavahierarhias juba midagi enamat….

No comments:

Blog Archive